Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

  • ۰
  • ۰

به گزارش مروارید بلاگ دوستداران محیط زیست در بندرلنگه به صورت خود جوش زیستگاه گونه های کمیاب جانوری را در این شهرستان آبرسانی می کنند .به نقل از خبرگزاری صدا و سیما خشکسالی های شانزده..

.

     این افراد که شمار آنان به هفتاد نفر می رسد برای نصب مخازن آب و راه اندازی آبشخورها هیجده میلیون تومان هزینه کرده اند

به گزارش مروارید بلاگ  دوستداران محیط زیست در بندرلنگه به صورت خود جوش زیستگاه گونه های کمیاب جانوری را در این شهرستان آبرسانی می کنند .به نقل از خبرگزاری صدا و سیما خشکسالی های شانزده ساله وکاهش منابع آبی زندگی پلنگ ایرانی ، جبیر ،کل ، بز و میش وحشی را که از گونه های کمیاب در این منطقه اند با خطرنابودی روبروکرده است .مدیر تشکل مردم نهاد حفاظت از حیات وحش بندرلنگه گفت : دوستداران محیط زیست۳۰ آبشخورو مخزن آب برای سیراب کردن حیوانات در ارتفاعات چمپه ، چاه عبدالرحمن و چارک این شهرستان نصب کرده اند . روشن روان افزود: این افراد که شمار آنان به هفتاد نفر می رسد برای نصب مخازن آب و راه اندازی آبشخورها هیجده میلیون تومان هزینه کرده اند. این گروه مردمی همچنین هر ماه سیصد هزار تومان باکمک نیکوکاران برای خرید آب در آبشخور ها پرداخت می کنند .اعضای گروه حافظان طبیعت در منطقه دشتی شهرستان پارسیان نیز در حرکتی مشابه آب حیوانات وحشی در منطقه را تامین می کنند . این افرادکه شمار آنان به بیست نفر می رسد ، با نصب مخزن و مرمت آبشخورها در مسیررفت وآمدحیوانات درمناطق شاهین کوه و دشت های پایین اطراف قلعه کلات سرخ به حیوانات آبرسانی می کنند .دهقانی رئیس اداره محیط زیست شهرستان پارسیان گفت : اعضای این گروه هر هفته چهل هزار تومان برای خرید و پرکردن آب آبشخورهای پرداخت می کنند. کل ، بز ، شغال، روباه ، قوچ وحشی ،گرگ، جوجه‌تیغی، خارپشت ، انواع پرندگان و زنبورهای عسل در این مناطق زندگی می کنند.امسال لاشه نزدیک به۲۰ قوچ وحشی و روباه که برای خوردن آب در آب انبارهای پارسیان وبستک غرق شده بودند دیده شد . چندی پیش نیز یک قلاده پلنگ ایرانی در جستجوی آب در گودال خشک وبی آب در ارتفاعات جاسک سقو ط کردکه باکمک مردم نجات یافت .رئیس اداره محیط زیست شهرستان پارسیان گفت : با این حرکت دوستداران محیط زیست در پارسیان از مرگ حیوانات در منطقه جلوگیری شده است . دوستداران محیط زیست در شهرستانهای بندرلنگه وپارسیان درغرب هرمزگان پرکردن آبشخورهای حیوانات وحشی را تا نخستین بارندگی در منطقه ادامه خواهند داد .


 

  • ۹۴/۰۴/۰۵
  • صابر جابری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی