Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

  • ۰
  • ۰

رئیس تبلیغات اسلامی بندر لنگه گفت: شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل است. به گزارش مروارید نیوز :  حجت الاسلام محمد خانجانی بمناسبت فرا رسیدن شبهای قدر گفت: در شب قدر که شب‌ زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش…

رئیس تبلیغات اسلامی بندر لنگه گفت: شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل است.

به گزارش مروارید بلاگ :  حجت الاسلام محمد خانجانی بمناسبت فرا رسیدن شبهای قدر گفت: در شب قدر که شب‌ زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟

به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه وی با اشاره به فضیلت شب قدر و بهره کافی بردن از این ماه مبارک تصریح کرد: از رویدادهای مهم شب قدر، تعیین سرنوشت آدمی است. در این شب، حوادث و امور نیک و بد سال آینده انسان، تعیین می شود و سرنوشت سال آینده او در آن شب رقم می خورد او ابزاری در اختیار دارد که می تواند با استفاده از آن در این شب، چگونگی سرنوشت خود را تا حدّی تعیین کند و همین مسأله است که شناخت و بهره گیری از «شب قدر» را ضروری می سازد بدون شک، آن ابزار چیزی جز دعا نیست.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه در ادامه گفت: به جرئت می توان گفت برجسته ترین آیات قرآن در مورد شب قدر و فضیلت آن که است که خداوند متعال می فرماید: «ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم. و از شب قدر چه آگاهت کرد. شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است در آن شب فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان برای هر کاری که مقرر شده است فرود می آیند آن شب تا دم صبح صلح و سلام است».

خانجانی تصریح کرد:شب قدر، عبادت و دعا و… جلوه هایی از حضور اراده و اختیار انسان است. بزرگترین اشتباه درباره حقیقت مشیت الهی این است که گروهی خود را صاحب همه چیز می دانند و تصور می کنند خداوند به صورت مطلق همه کارها را به بندگان خود واگذار کرده است ؛ پس نه ثواب و عقاب در کار است و نه مسوولیت و اخلاق.

وی در پایان با اشاره به فضیلت شب قدر و آمرزیده شدن گناهان گفت: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در تفسیر سوره «قدر» فرمودند: «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده میشود.»

  • ۹۴/۰۴/۱۴
  • صابر جابری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی