Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

Dlsvkhtgan the Imam Muhsin ibn Ali (AS)

  • ۰
  • ۰

ورودی هر شهرستان به عنوان پیشینه آن شهر مورد توجه و دقت نظر مسافران است که باید نسبت به زیبا سازی و بهسازی آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

ورودی هر شهر می تواند نقش مهم و تأثیر گذاری در معرفی آن شهرستان ، جاذبه های گردشگری ، مفاخر و مشاهیر آن و همچنین عرض خیر مقدم به مسافران داشته باشد .

ورودی هر شهرستان به عنوان پیشینه آن شهر مورد توجه و دقت نظر مسافران است که باید نسبت به زیبا سازی و بهسازی آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

متأسفانه در بندرلنگه اینگونه نیست، ورودی هر شهر آئینه تمام نمای شهر باشد طبق ضوابط شهری به گونه ای طراحی شود که با جذابیت تمام، نشان دهنده ویژگی های آن شهر باشد.

هر ورودی با نماد و ویژگی های خاص خود می تواند حس تعلق و هویت را در میان تازه واردان به شهر ایجاد کند .

شهرستان بندر لنگه از جمله شهرستان هایی است که نقاط گردشگری زیادی را در خود جای داده است اما متأسفانه تا کنون برای وروردی این شهرستان از سمت بندرلنگه به بندر بوشهر و استان خوزستان و استان فارس هیچگونه اقدام اساسی صورت نگرفته است.

 این در حالیست که در خروجی از سمت هلال احمر به سمت فرودگاه بین المللی بندرلنگه که چندین سال به صورت دوبانده  احداث شده در بین این دو باند بلوارهایی ایجاد شده متأسفانه با تصاویری ناهنجار به چشم می خورد و در این مسیر ، فرودگاه بین المللی بندرلنگه روزانه دهها اتوبوس و سواری از مسیر استان خوزستان،استان بوشهر و کشور عراق به سمت بندرلنگه،بندرعباس،کرمان،زاهدان تردد می کنند امام دریغ از یک درخت و فضای سبز یا بلعکس تیرک های  برق فقط در وسط این بلوارها به جای گل و گیاه و درخت زباله به چشم می خورد .

آیا برای شهری که ۲۵۰۰ سال سابقه تاریخی دارد این منظره زیبنده است !!

 باید عنوان کرد اگر به شهرستان هایی چون شیراز،بندرعباس،تهران،اصفهان و ….. رفته باشید در خواهید یافت که حداقل وروردی شهر تا سطح شهر به قدری زیبا و دیدنی است که نمی شود آن را نادیده گرفت .

اما در بندرلنگه اینگونه نیست ، نه تنها نشانی از هویت شهری ندارد بلکه تأثیر ناخوشایندی در ذهن هر بیننده ایجاد می کند و اکنون این مسیر مکانی برای انبار کردن زباله های غیر بهداشتی در این محور که نماد فرهنگ شهر نشینی را به کلی از دید مسافران زدوده و همگی باعث شده است تا مردم خواستار حمایت و توجه مسئولین نسبت به زیبا سازی و مبلمان شهری و بهسازی ورودی شهر شوند.

از سوی دیگر نامناسب بودن تابلوهای ورودی شهر، عدم نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، تاریکی در همین مسیر و کارشناسی نبودن این بلوار و نگاه نظارت فنی بر این پروژه را ضعیف نشان می دهد چون این مسیر در بعضی از جاها به قدری باریک است که نمی شود به درستی رانندگی کرد.

امید است اداره راه و شهرسازی که پیمانکار این بلوار به سمت فرودگاه بندرلنگه می باشد وسایر مسئولین شهر با یک حرکت ضربتی اقدام به درختکاری و زیبا سازی بلوار و برطرف نمودن نواقصی که در این مسیر وجود دارد نمایند.

تا مسافرانی که از استان های خوزستان، بوشهر و کشور عراق و همچنین مسافرانی که از تهران و شیراز با هواپیما وارد بندر لنگه می شوند با چهره ای زیبا و در خور و شأن مردم بندرلنگه مواجه شوند.


  • ۹۴/۰۴/۰۳
  • صابر جابری

نظرات (۱)

سلام  خسته نباشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی